יום שלישי, 11 בינואר 2022

צמצום פסולת בעזרת דחסנית אשפה

 לאור החקיקה הרבה בעניין השמירה על איכות הסביבה, כמו גם הטיפול בפסולת, הלכה וגברה המודעות לכך בשנים האחרונות וגם הרצון להיעזר בכל הפתרונות והפיתוחים הרלוונטיים שיכולים לסייע בכך. התעשייה שלנו, ככזו האחראית על ייצור כמויות עצומות של פסולות, נעזרת כיום באמצעים יעילים לצמצומה ולניצולה בשנית, עד כמה שניתן, ועושה שימוש בפתרונות רבים המאפשרים לה לשמור על איכות הסביבה, אחד מהפתרונות היעילים הינו שימוש בדחסניות אשפה.

דחסנית אשפה

 

מה זו דחסנית אשפה?

דחסנית אשפה עוזרת לאחסן בצורה יעילה וחכמה יותר סוגי פסולת ואשפה שונים, המהווים תוצר לוואי של מפעלים רבים מאד, בתי עסק וכמובן גם של המשתמש הפרטי. דחסניות אשפה, תודות לטכנולוגיה המעורבת בהן, מסוגלות לדחוס כמות זבל גדולה מאוד ולצמצם אותו כך שיהיה פחות מפי 6 מכפי שהיה נפחו קודם לכן. המשמעות לכך היא צמצום משמעותי של כמות הפסולת הקיימת באופן כללי, הן מבחינת המקום שהיא תופסת והן מבחינת כמות החומרים הרעילים, המסוכנים, שהיא פולטת. 

מה ניתן לדחוס? 

אפשר באמצעות דחסן אשפה לדחוס סוגי מוצרים וחומרים רבים מאוד, כגון: זכוכית, פלסטיק, קרטונים, מתכות מכל מיני סוגים, ניילונים, חומרי בניין שונים ועוד ולהעביר אותם, לאחר מכן, אל אתרי מחזור מתאימים או אל אתרי פינוי מורשים.

למי מיועדת דחסנית אשפה

את דחסניות האשפה נמצא כיום בעיקר במפעלים, היכן שמצטברת כמות פסולת עצומה מדי יום בשל תהליכי הייצור השונים המעורבים בעבודה היום יומית המתנהלת בהם. בעזרת דחסנית אשפה אפשר לשמור על איכות הסביבה ולצמצם משמעותית את הפגיעה בה. מכיוון שאותה פסולת נדחסת ישירות אל הדחסנית, נמנע ריקבון, נמנעים ריחות לא נעימים וגם לא נמשכים אל אותו מקום שבו היתה הפסולת קודם לכן חרקים ומזיקים שונים. הדחסנית, בחלקה הפנימי, נותרת יבשה וכך גם נשמרת הפסולת הדחוסה. 

אלו סוגי דחסניות קיימות בשוק?

ניתן כיום למצוא סוגים רבים של דחסניות אשפה, הנבדלות אלו מאלו, בין היתר, בגודל שלהן. דחסן אשפה בגודל מסוים יכול לספק מענה למפעל כלשהו, בעוד שסביר להניח כי פחות יתאים למפעל אחר עם כמות וסוג שונה של פסולת. ולכן, ישנה חשיבות רבה מאד בהתאמה נכונה של דחסנית אשפה למפעל או לעסק, המעוניין בה ומציאת הדחסנית המושלמת. בשל שימוש תכוף בדחסניות ייתכנו תקלות או בעיות שונות, העשויות לצוץ לעיתים. תיקון הדחסנית מתאפשר בעזרתן חברות המתמחות בכך, חברות מורשות המציעות שירות מקצועי ותיקון איכותי. 

למי פונים במקרים של תקלות


במקרים של תקלות, יש לזהות תחילה את המקור להן. לעיתים הסיבה לתקלה קשורה להתנהלות לא נכונה עם הדחסנית, לעיתים העמסת כמות פסולת גדולה מדיי, ולעיתים זוהי דחסנית אשפה ישנה ו"עייפה". מכיוון שהיא נדרשת לעבודה שוטפת, חשוב מאד להקפיד לשמור על תקינותה. ולכן, פנייה מהירה לאנשי מקצוע מתאימים, המציעים פתרונות איכותיים ויעילים היא הדרך הנכונה להתמודד עם כך.